Velikonoční výprava

Pro koho:
celý oddíl

Popis

Velikonoční výprava byla letos dlouhá, odjížděli jsme už ve čtvrtek ráno a vraceli se v pondělí. Někteří vedoucí se kvůli práci nebo škole přidali až později, někdo zase odjel dřív.  Já jsem přijela ve čtvrtek odpoledne, takže o dobrodružné cestě na místo jsem slyšela jen z vyprávění. Sněžení a zima zkomplikovaly cestu na místo, která by jinak mohla být pohodová, protože když jsme šli v pondělí zpátky a svítilo nám na to sluníčko, celkem jsme si to i užili.

ČTVRTEK

Ve čtvrtek večer jsme se dozvěděli, o čem vlastně celá výprava bude. Strašidla ze čtyř čarodějných klanů (čarodějnice, luční strašidla, lesní a skalní strašidla, hradní strašidla) se sešla na hradě Brumov, protože vládkyně strašidel čarodějnice je už i na čarodějnici moc stará a tak nastal čas zvolit jejího nástupce na další stovky let. Seznámili jsme se s jednotlivými klany i druhy strašidel v nich a pak si každé strašidlo vyrobilo obálku se svým jménem na volební body, které budou za jednotlivé aktivity získávat.

PÁTEK

V pátek ráno nás opět překvapil sníh, proto jsme se na rozcvičku nehnali ven, ale důkladně jsme se rozcvičili v pokojích. A po snídani už vypuklo velké vyrábění kostýmů, abychom vypadali dostatečně strašidelně. Všichni si dali záležet, takže nám to zabralo čas až do oběda. Po poledním klidu jsme zjistili, že se aprílové počasí trochu umoudřilo a dokonce vykouklo sluníčko, tak jsme se vydali na menší průzkum okolí a zahrát si nějaké hry venku, abychom se vyřádili a unavili na čerstvém vzduchu.

Po návratu dovnitř jsme se dozvěděli, že existuje lektvar oblíbenosti, který tomu, kdo jej správně namíchá, zajistí podporu u voleb. Každý klan se snažil rozšifrovat, jaké přísady bude potřebovat, aby mohl lektvar namíchat jako první. Všem se to povedlo a tak si mohli připsat první body do volby.

Do večeře jsme hráli deskovky a poté následovala velká Miss strašidlo. Každé strašidlo, které se chtělo zúčastnit, se muselo projít po molu a potom se krátce představit, v ideálním případě i předvést oblíbený způsob strašení. Všichni potom hlasovali o vítězi, kterým se stalo Strašidýlko Mýdýlko (Martin Fajt). Další s nejvíce hlasy byli Baba Jaga Morklanda (Terka K.), Drak Trojhlavák (Míša) a Skřítek Famfulínek (Marťa B.).

SOBOTA

V sobotu už bylo pěkně, takže rozcvička mohla proběhnout venku. Zůstali jsme tam i po snídani a pod vedením Terky a Jirky se učili na Setoňák. Botanika se procvičovala na pexesu a zvířata pomocí bojovky. Každý měl na sobě vpředu přidělané zvíře a všichni se navzájem "zabíjeli" tím, že zakřičeli zvíře, které měl druhý na sobě. Starší pak měli trochu jiná pravidla, každý měl své zvíře schované a když se dva potkali, tak si je ukázali a vyhál ten, kdo řekl správný název jako první.

Po obědě a poledňáku jsme se věnovali Velikonocím, abychom o nich také něco věděli. Kačeři si dopředu nastudovali nějaké zvyky a tradice a seznámili s nimi ostatní. Potom následovaly rukodělky - vyráběly se mrskačky a barvila vajíčka. Starší si mohli vajíčko vyfouknout a nabarvit a nazdobit korálky, mladší barvili vajíčka v cibuli nebo na už obarvená vajíčka lepili nálepky.

Po večeři jsme až do večerky hráli na kytary a zpívali. Během toho Kačeři nachystali pro mladší děti stezku odvahy, na kterou se pak postupně vydali Žlutí a Zelení. I když se někteří trochu báli, nakonec to všichni zvládli a každý šel sám, takže si zaslouží pochvalu :).

NEDĚLE

Protože nás čekala večer volba vládce strašidel, museli jsme se na to patřičně připravit a tak dopoledne každý klan připravoval buchty. Zatímco jedni pracovali, ostatní se po družinkách připravovali na Setoňák nebo si plnili zkoušky.

Po obědě nás čekal velký venkovní KrisKros. Čarodějnici, která prolétala kolem, se rozsypal lexikon kouzel a potřebovala pomoci se seskládáním slov zpět. Dva z každého týmu vymýšleli slova a ostatní běhali do lesa pro písmenka. Za slova s kouzelnou tématikou byl navíc další bonus. To ale nebylo všechno. Poté, co všichni zaplnili hrací plochu, museli ještě vyřešit kvíz a křížovku a rozklíčovat zašifrovaná přísloví. Za každou část získali indicii, z nichž dohromady složili heslo.

Potom jsme měli speciální Velikonoční večeři - nejdřív polívku, ale po ní beránka a ne tak ledajakého, ale slaného. No a pak už probíhala volba vládce strašidel. Každý tým měl svého kandidáta (toho, kdo nasbíral nejvíce bodů) a musel mu vytvořit volební plakát a představit ostatním, proč by se právě jejich kandidát měl stát vládcem. Potom už každý hlasoval sám za sebe pro toho, kdo se mu líbil nejvíc. A novým vládcem všech strašidel se nakonec stal... Skřítek Famfulínek! (Marťa B.)

Před večerkou ještě následovala stezka odvahy pro Modré, která byla přece jen o něco těžší, než měli den předtím Žlutí a Zelení.

PONDĚLÍ

V pondělí ráno nás čekalo tradiční mrskání. Holky se rozběhly po louce a kluci, pokud chtěli něco dostat, je prvně museli dohnat a pak vymrskat. Po chvíli si troufli i na vedoucí, takže snad ani my vedoucí holky neuschneme :)

Po snídani jsme začali balit a uklízet a po brzkém obědě se vydali na cestu. Ta probíhala v pohodě, bylo pěkně, jen místy trochu blátivo. Do Nedvědice jsme dorazili s předstihem, tak jsme si ještě zašli do cukrárny a pak už nám jel vlak domů.

A závěrem, jak řekl Míša: "Byla to super výprava, protože jsme pořád jedli a hráli hry." :)

Alča

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.