Podzimáky

celý oddíl

Popis

Podzimáky 2019

Letos vyšly podzimní prázdniny od pátku do středy, rozhodli jsme se proto, že přejdeme pohoří Beskyd.

Pátek 25. 10.

V pátek jsme se sešli u klubovny už o čtvrt na pět. Hned se objevila první komplikace, jelikož vlak z Řečkovic, kterým jsme měli jet, byl zpožděný, takže bychom nestíhali rychlík do Ostravy. Naštěstí všichni rodiče byli dochvilní a mohli jsme vyrazit na dřívější vlak. Pak už cesta do Frenštátu pod Radhoštěm probíhala bez komplikací. Hned po příjezdu jsme se zabydleli a šli spát. První noc jsme strávili v malé tělocvičně základní školy.

Sobota 26. 10.

Druhý den Podzimáků byl bez přesunu, takže jsme si ráno zabalili malé batůžky a vyrazili směr Velký Javorník. Krásně svítilo sluníčko a cestou do kopce jsme se pořádně zapotili. Naučná stezka nás vedla kolem skokanského můstku a pak dál po značce až na vrchol. Pod rozhlednou jsme si dali oběd a chvíli jen leželi v trávě a užívali si poslední krásné a teplé dny. Samozřejmě jsme si před odchodem vyběhli i na rozhlednu a podívali se do kraje. V dálce na nás koukal Radhošť, na který jsme se chystali další den. Po návratu do Frenštátu a vydatné večeři jsme měli večer tanečních podložek. V tanečním souboji se utkaly všechny děti z jednotlivých družin a také vedoucí.

Neděle 27. 10.

Na neděli byl naplánovaný přesun na další ubytování a také nejnáročnější výlet celých Podzimáků. V plné polní jsme z Frenštátu šli do Trojanovic, odkud nás svezla lanovka až na Pustevny. Vzhledem ke krásnému počasí si každý chtěl udělat výlet na Pustevny, proto fronta na vlek byla opravdu dlouhá. Čekání se ale vyplatilo a cestou na lanovce jsme měli krásný výhled. Na Pustevnách jsme si udělali piknik na louce, hned vedle dřevěných chaloupek. Okolo chodící lidé nám jen tiše záviděli. Další naší zastávkou byla socha Radegasta a Kaple svatého Cyrila a Metoděje na vrcholu Radhoště. Po hromadných fotkách a prohlídce kaple jsme se vydali dolů z kopce do Dolní Bečvy. Vzhledem ke změně času se začalo brzy stmívat a v půlce kopce jsme už museli vytáhnout baterky. Naším druhým útočištěm byla velká tělocvična u základní školy v Dolní Bečvě. Večer proběhlo přátelské utkání některých vedoucích s místním futsalovým týmem, kterému děti zapáleně fandily. Pak si i děti zahrály fotbal, šplhaly na tyči, skákaly přes kozu a vůbec na nich nebylo poznat, že ušly 20 kilometrů s batohem na zádech. Nováčci Filip Zahrádka a Barča Kunovská si zatím oba dodělali Nováčkovskou zkoušku a ještě před večerkou oba složili slib a stali se z nich táborníci.

Pondělí 28. 10.

V pondělí nás čekal náš druhý a poslední přesun. Nejdříve jsme se rozcvičili a protáhli po předchozím náročném dni, a poté jsme už všechno sbalili, nasnídali se a vyrazili z Dolní Bečvy do Rožnova pod Radhoštěm. Cesta to pro nás nebyla náročná, tak jsme to vzali ještě přes krásnou Jurkovičovu rozhlednu. Po asi šesti kilometrech jsme se na ubytovnu dostali ještě dopoledne. Po obědě děti hrály hru ve stylu 5 proti 5, ve které tipovaly nejčastější odpovědi Čechů na různé otázky. Zjistili jsme tedy například co je podle lidí sladké, či kulaté, které státy se účastnily druhé světové války nebo které zvíře je nejtěžší. Před večeří jsme znovu vytáhli taneční podložky a trochu si zatancovali. Na závěr dne čekala děti stezka odvahy. Úkolem bylo projít ve tmě vyznačenou trasu a chránit přitom vlastní svíčku, aby jim neuhasla. Navíc, když na ně z lesa zasvítilo červené světlo, musely se na místě zastavit. Starší děti si potom zhasínaly svíčky i sami navzájem.

Úterý 29. 10.

Po včerejší večerní hře jsme si dneska trochu přispali. O hodinu jsme si posunuli budíček, což kromě vedoucích ocenily překvapivě i děti. Dopoledne nebyl na plánu žádný výlet. Zůstali jsme na ubytovně a děti v týmech soutěžily v různých hrách. Nejdříve kreslily obrázek podle pokynů, potom musel tým spolupracovat při recitaci básniček a na závěr jsme otestovali štěstí týmů ve hře bingo. Po obědě jsme se rychle vypravili do Valašského muzea v přírodě. Stihli jsme si projít celý okruh Dřevěné městečko. Na další okruhy nám už bohužel nezbyl čas, tak jsme se aspoň prošli do centra Rožnova a koupili si něco dobrého. Po večeři jsme nechali dětem trochu volného času. Před večerkou jsme si ale ještě společně zahráli detektivní hru městečko Palermo s vlkodlaky, vědmou, andělem, či amorem.

Středa 30. 10.

Středa už byla naším posledním dnem. Vstali jsme brzo a hned začali uklízet a balit. Z ubytovny jsme museli odejít už kolem desáté, takže jsme se cestou na vlak zastavili v městském parku a zahráli si s dětmi několik her, abychom se zahřáli. Na nádraží jsme se potom naobědvali chlebů s pomazánkou a vyrazili vlakem zpátky do Brna.

Pro přidání komentáře se musíte přihlásit.